Zondag 7 april 2024: Stinzenplanten excursie Koekangerveld

De eerste – korte – excursie van de plantenwerkgroep gaat dit jaar naar ’t Struunpad in Koekangerveld. Deze excursie is voor alle leden van IVN en KNNV met interesse voor de natuur en planten en bloemen in het bijzonder. Neem je loepje en flora of ander plantenboek mee en ontdek de stinzenplanten die hier bloeien.

Aangelegd maar uniek in zijn soort

Het Struunpad in Koekangerveld is een initiatief van de Belangengroep van Koekangerveld. Vrijwilligers hebben een stuk openbaar groen van de gemeente en een stuk ruilverkavelingsbos van Staatsbosbeheer omgetoverd tot een aantrekkelijk struingebiedje. Er zijn stinzenplanten aangeplant zoals boshyacinten, bosanemonen en verschillende soorten krokussen, narcissen en sneeuwklokjes.

Ook benieuwd naar wat er bloeit op 7 april? Kom op de fiets of met de auto naar Koekangerveld, 23 km rijden vanaf Steenwijk. Nog niet zo bekend met stinzenplanten? Dat is geen enkel probleem! Geniet van de planten tijdens het struinen. Met elkaar delen we informatie over hoe je de plant kunt herkennen en op naam kunt brengen.

Wanneer: zondag 7 april 2024 om 10.30 uur

Waar: Ruinerweg 24 a 7958 RC Koekangerveld;

We verzamelen bij het informatiebord “t Struunpad”;

Duur: ongeveer anderhalf uur

Voor wie: alle leden van IVN en KNVVAanmelden: bij Roely Luyten (mail: ivn-secr.nwo@ziggo.nl) telefoon: 06-11317756

Datum & tijd
zo 7 april 2024 om 10:30